Djoser

Met oog voor de Wereld

Djoser is al bijna 30 jaar een betrouwbare reisorganisatie voor avontuurlijke groepsreizen met veel individuele vrijheid. Djoser heeft een enorm reisaanbod van reizen naar alle hoeken van de wereld. En de enthousiaste reisbegeleiding helpt je graag op weg!

Meer over Djoser

Bekijk en vergelijk alle Djoser reizen »

Djoser
Accommodatie
7,7
Vervoer
7,9
Reisleiding
8,2
Prijs/kwaliteit
7,7
Algemeen
7,9
7,9 39 beoordelingen
Djoser is aangesloten bij:
ANVR Calamiteitenfonds SGR

Na verschillende reisorganisaties vergeleken te hebben zijn we uitgekomen bij Djoser. Achteraf hebben we hier geen spijt van hoor, wat een top organisatie! We hebben in drie weken tijd zo veel gezien en gedaan en ondertussen werd het allemaal prima begeleid.

- Pieter d V.

Populaire Djoser reizen

Rondreis Nieuw-Zeeland, 25 dagen

Rondreis Nieuw-Zeeland, 25 dagen

De 25-daagse reis is een zeer complete en afwisselende rondreis, waarbij je kennis maakt met alle ov...

vanaf € 3895

Rondreis Japan, 15 dagen

Rondreis Japan, 15 dagen

  • Japan Japan
  • GroepsrondreisGroepsrondreis
  • Reisduur 15 dagen

Rondreis langs de absolute hoogtepunten van het bijzondere Japan. Bezoek bijzondere steden als Tokyo...

vanaf € 2595

Rondreis Cuba, 20 dagen

Rondreis Cuba, 20 dagen

  • Cuba Cuba
  • GroepsrondreisGroepsrondreis
  • Reisduur 20 dagen

Een complete rondreis door Cuba die je kennis laat maken met dit unieke land dat zon, muziek, natuur...

vanaf € 2195

Djoser ervaringen & beoordelingen

De beoordelingen van Djoser zijn afkomstig van bezoekers van rondreis.nl. De beoordelingen zijn gebaseerd op hun ervaringen tijdens rondreizen met Djoser.

Er zijn 39 ervaringen met Djoser geplaatst.


Plaats beoordeling
Accomodatie
7,7
Vervoer
7,9
Reisleiding
8,2
Prijs / Kwaliteit
7,7
Algemeen
7,9
7,9
Totaalscore
39 beoordelingen
5,4

Rondreis van 25 dagen door Nieuw Zeeland.

  • Nieuw-Zeeland
  • Groepsrondreis Groepsrondreis
  • 04 February 2017

Nieuw Zeeland is een land met veel verschillende bezienswaardigheden. Hoewel ik in de zomerperiode ging had ik deels pech met het weer. Niet alle mooie bezienswaardigheden komen dan optimaal over of vallen zoals de Fjordenvaart en helikoptervlucht in duigen.
Meestal kan je op de reis zelf aangeven met welke excursies je mee wil doen. Nu moest ik op de 2e avond alle excursies van de hele reis aangeven omdat ze anders vol konden zitten. Dit had Djoser van te voren kunnen aangeven.
De reisleider heeft alleen gedaan wat hij moest doen. Hij toonde niet, zoals in de beschrijving stond aangegeven, het enthousiasme om de wetenswaardigheden van het land te delen. De reisleider gaf regelmatig verkeerde info over het verblijf zodat we vaak de supermarkt bezochten of deel konden nemen aan zijn barbecue opties. Verantwoording van deze kosten heeft hij nooit gegeven. Djoser zou bij thuiskomst een enquêteformulier toesturen. Weten ze dat de reis volgens de meeste reisgenoten niet naar wens is verlopen?

Alleen gereisd in december 2016
Scoreverdeling
Accomodatie
8,0
Vervoer
6,0
Reisleiding
3,0
Prijs / Kwaliteit
5,0
Algemeen
5,0
Reiziger icon

7,8

Schitterende reis door Australie / boeken bij Djoser met korting

  • Australië
  • Groepsrondreis Groepsrondreis
  • 01 February 2017

Genoten van een prachtige zeer gevarieerde reis door Australië. Mooie steden, Sydney en Melbourne, de Great Ocean Road Kings Canyon, Uluru en Kata Tjuta in de hete droge outback, die voor de verandering een kleddernate Outback bleek te zijn. En als afsluiter de prachtige Great Barrier Reef.

Heb al vele reizen met Djoser gemaakt, en kijk met veel voldoening terug op de gemaakte tripjes. Ga jij voor de eerste keer op reis met Djoser? En wil je graag €25,- korting per persoon? Gebruik tijdens het boeken dan mijn kortingscode: 75d444 Dus als je een boeking doet voor 2 personen, is de korting totaal €50,- En ik zelf krijg dan ook €25,- korting op een volgende reis.

Alleen gereisd in december 2016
Scoreverdeling
Accomodatie
8,0
Vervoer
7,0
Reisleiding
8,0
Prijs / Kwaliteit
8,0
Algemeen
8,0
Reiziger icon

3,0

Cuba fantastisch, maar nooooooit meer met Djoser

  • Cuba
  • Familiereis Familiereis
  • 03 September 2016

Prijs/kwaliteit ver onder de maat. Accommodatie zeer vies. Zwembaden waren gevaar voor de gezondheid. Door reisbegeleidster werd bij elk hotel/resort gewaardschuwd de kinderen niet in het zwembad te laten zwemmen. Excursies die in de reisbeschrijving als inclusief stonden genoemd, moesten ter plekke toch worden betaald. Dode zwerfhond bij het zwembad.
In de hotelkamer een bijzetbed, terwijl we voor ons kind voor een volwassen persoon moesten betalen. In Cuba is een bijzetbed op de kamer gratis...
Een overnachting op een camping met kapotte tenten. Tijdens het regenseizoen, dus elke avond een tropische stortbui, en met een grote wolk muggen. In de haciënda lagen meer dan tien beschonken mannen te slapen, waarvan niemand wist wie dat waren.

Cuba is geweldig, maar ga er niet heen met Djoser!

Gereisd met gezin in augustus 2016
Scoreverdeling
Accomodatie
1,0
Vervoer
6,0
Reisleiding
6,0
Prijs / Kwaliteit
1,0
Algemeen
1,0
Reiziger icon

3,8

Nooit meer Djoser!

  • Zuid-Afrika
  • Groepsrondreis Groepsrondreis
  • 10 August 2016

Naar Zuid-Afrika ga je om vele verschillende redenen: de boeiende vele culturen, de politieke ontwikkelingen van de afgelopen 50 jaar, de natuur, het wild, de safari's, het eten, de hartelijke mensen. We hadden dan ook een goede, Afrikaans sprekende reisleidster, die vanuit haar eigen verleden als kleurlinge en politiek activiste tegen apartheid, en jaren lange ervaring als reisleidster de 1000 gebreken vanuit Djoser redelijk wist te verbloemen. Lof voor haar; maar net als wij wil ze na deze ervaring van 3 weken rondreis "georganiseerd" door Djoser nooit meer met deze organisatie te maken hebben.
Voor ons begon de ellende al maanden van te voren. De groep was niet vol en dus wachtte Djoser tot 10 dagen voor vertrek met de bevestiging dat de reis door zou gaan (ondanks meerdere mails van onze kant met vragen om opheldering; bij een klacht hierover kregen we een standaard excuus brief).
Bij het inchecken op de vlucht bleken mijn partner, kind (9jr) en ik op 3 verschillende rijen verspreid door het vliegtuig te zijn ingeboekt. Volgens Djoser een fout van KLM, volgens KLM een VEEL te late bevestiging van Djoser van de stoelen (meer dan de reeds bekende (standaard) excuus mail kon er vanuit Djoser niet af, een oplossing boden ze niet!). Ons kind bleek als volwassene te zijn ingeboekt. Maar Djoser verandert dat niet als wij hen van deze fout op de hoogte stellen. Bij de volgende (binnenlandse) vlucht zaten we dus weer alle drie ergens anders en mocht ons kind bijna niet mee, omdat niet aan te tonen was dat zij de volwassene van het ticket was! (Wat kwam de tekst van de uitleg- en excuus mail van Djoser ons bekend voor....).
Het eerste hotel waar we 's avonds laat aankwamen was extreem basic (wat je voor de hoge prijs van de reis (2800 euro p.p.) niet helemaal kon rijmen; noch bij het gesuggereerde ‘Ritz’ hotel in Kaapstad). Het bleek echter zeker niet het slechtste hotel waarin we 'gedumpt' werden. De lijst van gesuggereerde hotels van Djoser (allemaal (redelijk) goed beoordeeld) werd slechts 3 keer gefrequenteerd. De rest hadden we hotels ver onder het geadverteerde niveau. Het diepte punt was een hotel, waar de sperma- en bloedsporen nog in de lakens zaten, de pis nog op de grond rond de wc zat en aan de korsten en resten op de vloeren in de kamers en in de badkamer bleek dat er slechts zeer erbarmelijke hygiëne standaards golden. De Djoser-medewerker die we hierover belden vond dat het geen enkel probleem kon zijn om daar kinderen in te laten slapen! In een land met een extreem hoog HIV/AIDS verspreiding; U bent gewaarschuwd! Zonder doortastend optreden van enkele groepsgenoten en de reisleidster hadden we die nacht op eigen kosten in een ander hotel moeten slapen (en maar zien hoe we daar zouden moeten komen, want de bus mocht niet verder reizen van Djoser!).
Daarnaast zijn allerlei entree gelden niet inbegrepen van excursies waar je echter aan MOET deelnemen. De plekken waar je anders achter gelaten wordt zijn te 'gevaarlijk' om alleen of met een gezin meerdere uren achter te blijven. Dat jaagt mensen op hele hoge kosten. Je hebt alleen de keuze om mee te gaan, en dus moet je wel de entreegelden betalen (en dat loopt al snel in de vele honderden euro's), ook als je zelf de plek niet interessant vindt. Het ligt gewoon op de route die de bus aflegt naar de volgende bestemming.
We hadden als groep het geluk dat we een flexibele reisleidster hadden, waardoor we er als groep en met haar hulp een memorabele vakantie van hebben kunnen maken, die Zuid-Afrika eer aan doet. Maar ik zal nooit meer voor deze reisorganisatie kiezen als ik een rondreis met kinderen ga maken!
Ik heb het idee dat ik de tekst van de excuusmail die we van Djoser gaan krijgen al een aantal keren in mijn mailbox heb staan. ‘Weg met Djoser’ is denk ik een goed devies voor hen.

Gereisd met gezin in juli 2016
Scoreverdeling
Accomodatie
1,0
Vervoer
8,0
Reisleiding
8,0
Prijs / Kwaliteit
1,0
Algemeen
1,0
Reiziger icon

3,4

Rampenreis met Djoser

  • Japan
  • Groepsrondreis Groepsrondreis
  • 07 August 2016

Japan is een prachtig land. Het heeft een rijke culturele geschiedenis en een fascinerend hedendaags leven. Het land is veilig, schoon, goed georganiseerd en haar inwoners zijn uiterst behulpzaam.
Daarom is een reis organiseren in Japan, ook vanuit Nederland, bijzonder gemakkelijk. Uit onze georganiseerde groepsreis bleek echter dat Djoser er toch een potje van heeft weten te maken.

Deze zomer hebben wij deelgenomen aan de twee weekse georganiseerde groepsreis van Djoser onder leiding van reisleidster Maria van den Heuvel. Onze teleurstelling begon in de bus naar ons eerste hotel, waar ze op een ongeïnteresseerd monotoon 30 minuten lang open deuren nog verder open probeerde te praten. Omdat ze nog nooit in de wijk was geweest waar we dit jaar ons hotel hadden, had ze bovendien geen enkel idee wat daar te doen was noch een plan toen ze ons de eerste avond uitnodigde om met de groep te gaan eten. Omdat Maria zich op geen enkele manier voor had bereid, heeft mijn zus het restaurant uit moeten zoeken. Om het nog treuriger te maken: Maria is die eerste avond mensen vergeten.

Omdat wij merkten dat onze reisleidster niet capabel was, begonnen we minder op te letten als ze op haar onoverzichtelijke manier aan het brabbelen was. Dát merkte ze na enige tijd wel op, en ze sprak ons erop aan. Ze voelde zich persoonlijk aangevallen en dacht ook dat ze ons sinds het vliegveld niet gezien had. Wij hebben haar duidelijk gemaakt dat dat niet het geval was (we hadden nota bene het restaurant uitgezocht). We zeiden haar dat we duidelijkere communicatie, meer enthousiasme en betere voorbereiding verwachtte. Ze is met ons commentaar aan de slag gegaan en heeft zich op bepaalde punten weten te verbeteren. Aan haar gebrek aan enthousiasme was niet veel te doen. Wel kwam ze met wat meer informatie over de plaatsen die we in groepsverband bezochten, hoewel daar vaak fouten in zaten. De communicatie is helaas zo mogelijk verslechterd.

Een nijpend punt in de communicatie waren de verborgen kosten. Djoser rekent 4000 Yen voor een (volkomen overbodig) bagagevervoersysteem, wat de reizigers ter plekke moeten betalen. Maria inde minder dan dat (3200 Yen) en liet ons vervolgens een deel van de reiskosten zelf betalen. Deze reiskosten waren echter veel hoger dan 800 Yen. Ze claimde dat de rest voor fooien was. Aangezien in Japan geen fooien worden geaccepteerd, kan dit mijns inziens alleen een fooi voor zichzelf geweest zijn. Schandalig!

Hoewel Maria erg incompetent is en mogelijk ook frauduleus, is een Djoserreis zonder deze vrouw niet veel beter. De reis naar Japan is erg duur, 2745 Euro voor de reis met gedeelde kamer. Van een reisorganisatie verwacht je dat je met dat geld een zo fantastisch mogelijke reis aangeboden krijgt. Niets is minder waar. Pure verkwisting is bijvoorbeeld dat de vliegtickets pas twee weken van te voren zijn gekocht, wanneer ze het duurst zijn! Dit terwijl de reis al maanden volgeboekt was. Daardoor blijft er weinig geld over voor andere zaken, zoals ons laatste hotel liet blijken. Dit was een smoezelig hotel met stinkende gangen en enkel glas voor de ramen, wat bovendien erg decentraal gelegen was. Maar aangezien Djoser, of Maria, je toch voor je eigen reiskosten laat opdraaien is dat blijkbaar niet van belang. Ook moesten we tijdens de reis tweemaal onze koffers afgeven en uit een rugzak leven, en daar voor bijbetalen (zie vorige alinea). Blijkbaar was dit optioneel, maar dat is niet duidelijk aangegeven.

Djoser propageert bovendien “Oog voor de wereld” te hebben, maar daar hebben we weinig van gemerkt. De planning was namelijk niet goed afgesteld. We werden de maandagen aan ons lot overgelaten terwijl dan de musea dicht zijn in Japan, terwijl er de dag erna een excursie was waarbij we alleen tempels, die op maandag wel open zijn, bezochten. Bovendien zijn er een aantal leuke festivals in Japan, maar die moesten we allemaal missen omdat we dan aan het reizen waren. Ook werd een een excursie naar de beroemde vismarkt van Tokio gehouden, maar wist de reisleidster niet dat het een feestdag was en dat de markt daarom dicht was.

Hoewel we in het algemeen zeer ontevreden zijn over onze reis met Djoser, zijn er ook lichtpuntjes geweest. Het verblijf in Koyasan bijvoorbeeld was erg mooi en op het laatste na waren de andere hotels net en schoon. Wij raden u echter ten zeerste af om op reis te gaan met een reisorganisatie met als motto “Vrijheid is blijheid”. In lijn met onze ervaring betekent dat namelijk dat je een luie reisleider krijgt, er kwistig met je geld wordt omgegaan en dat er veel onverwachte extra kosten zijn. Dit alles neemt niet weg dat Japan een prachtig land is en zeker een bezoek waard. Boek je ticket vroeg, investeer in een leuke reisgidsje (max. zo'n 20 euro) en beleef Japan met de Japanners. Dan kan het niet mis gaan, veel plezier!

Gereisd met gezin in juli 2016
Scoreverdeling
Accomodatie
5,0
Vervoer
5,0
Reisleiding
1,0
Prijs / Kwaliteit
4,0
Algemeen
2,0
Reiziger icon


Lees meer Djoser ervaringen »


Heb je zelf Djoser ervaringen of klachten over Djoser?

Contactgegevens

Adres
Djoser
Breestraat 125
2311 CM Leiden
Bekijk op kaart »

Klantenservice
071-5126400

Openingstijden helpdesk
ma t/m vrij: 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag (jan t/m april): 09.00 - 17.00 uur
Zaterdag (mei t/m dec): 09.30 - 13.30 uur