Home
Blog
Bestemmingen
Déze prachtige video van een Vietnam reis móet je zien

op 6 oktober 2017
5 minuten leestijd

Benieuwd hoe een rondreis Vietnam eruit ziet? Kijk dan déze schitterende video die Dave en Ayla maakten tijdens hun reis van bijna 3 weken door dit mooie land. Geluid aan en genieten!

In de onderstaande video zie je precies welke mooie bezienswaardigheden in Vietnam ze allemaal tijdens hun reis hebben bezocht. Lees ook zeker het mooie bijbehorende reisverhaal van Dave. Wat een mooie reis!

Dag 1 Hanoi

Aangekomen op de luchthaven van Hanoi. Even bijgekomen en een gezellige tour met een riksja gemaakt om de stad te leren kennen, ‘s avonds heerlijk gedineerd, de stad te voet verkend en een avondmarkt bezocht.

Dag 2 Hanoi

We hebben een bezoek gebracht aan een sfeervolle Franse wijk in Hanoi, het Ho Cho Minch complex bezochten de nabijgelegen tempel van de literatuur. In de avond zijn wij naar het spectaculaire waterpoppentheater geweest.

Dag 3 Halong Bay

We reden Hanoi uit richting het beroemde Halong Bay, waar we aan boord gingen van een traditioneel schip. We maakte een onvergetelijke boottocht door de schitterende baai met uit zee oprijzende krijtrotsen. Een lunch met overheerlijke verse vis wordt aan boord geserveerd. Wij hebben hier gekajakt, op inktvis gevist en ‘s avonds overnacht.

Dag 4 Ninh Binh

‘s Ochtends hebben wij genoten van een Tai Chi les op het dek. We gingen per boot terug naar de haven en reden naar Ninh Binh voor een overnachting.

Dag 5 Ninh Binh – Tam Coc - Vinh

In de ochtend maakte we een schitterende boottocht naar de betoverende waterwereld van Tam Coc. De schoonheid van dit gebied is indrukwekkend. Het wordt ook wel 'Halong Bay on land' genoemd vanwege de uit een zee van rijstvelden oprijzende kalkbergen.

Per sampan maakte we een schitterende tocht door dit adembenemende landschap en per boot gingen we dwars door de rijstvelden en langs de steile rotswanden. We vervolgde onze weg richting Vinh en brachten nog een bezoek aan een prachtige pagode, een pelgrims oord voor veel boeddhisten. Aan het eind van de dag komen we aan in Vinh waar we overnachten.

Dag 6 Vinh - Phong Nha - Dong Hoi

Onderweg van Vinh naar Dong Hoi bezochten we een traditionele markt waar we vele streekproducten vanuit het noorden van Vietnam zien. We reden via de Ho Chi Minh trail door een prachtig berglandschap, theeplantages en kleine dorpjes naar Dong Hoi. Ook bezochten we onderweg de Phong Nha grotten die op de wereld erfgoedlijst staan. Het unieke grottenstelsel, waarvan nog lang niet alle grotten zijn ontdekt, is het grootste van Vietnam. De grotten zijn onderling verbonden door een ondergrondse rivier en ooit door de Vietcong gebruikt als wapendepot. We maakten een boottocht door dit bijzondere gebied.

Daarna reden we door naar Dong Hoi, waar we aan het einde van de middag aankwamen en konden ontspannen aan het zwembad.

Dag 7 Dong Hoi - Hué

In de ochtend genoten wij van het strandhotel en aan het begin van de middag vertrokken we verder in zuidelijke richting naar Hué. Onderweg passeren we de vroegere grens tussen Noord- en Zuid-Vietnam. Te voet staken we de Hien Luong brug over, een bijzondere ervaring!

Dag 8 Hué

We maakten een boottocht over de Parfum rivier naar de Thien Mu pagode. Vervolgens bezochten we de Verboden Stad met de keizerlijke paleizen, tempels en lotusvijvers uit de keizerlijke Nguyen dynastie. Vandaag brachten wij de lunch wel op een heel bijzondere plek door, namelijk aan tafel bij boeddhistische nonnen. Een unieke ervaring!
Na de lunch brachten we een bezoek aan een indrukwekkend Mausoleum.

Dag 9 Hué - Hoi An

Op weg naar Hoi An rijden we over de magnifieke Wolkenpas. We stoppen bij het wereldberoemde Danang Beach in Danang, het surfparadijs van Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnamoorlog. Daarna komen we aan in één van de leukste plaatsen van Vietnam: Hoi An.

Dag 10 en 11 Hoi An

We maken een stadswandeling door Hoi An waar wij genoten van dit 17de eeuwse stadje en we slenteren langs oude theehuizen en kruidenwinkels. Ook hebben wij een fietstocht gemaakt en daar een heel oud Vietnamees stel ontmoet.

Daf 12 Hoi An - Qui Nhon

We rijden naar Qui Nhon een rustige plaats direct gelegen aan de kust met een schitterende baai. Onderweg bezochten we het indrukwekkende monument van My Lai.

Dag 13 Qui Nhon - Nha Trang

Na het ontbijt vertrekken we richting Nha Trang. Onderweg bezoeken we het prachtige strand, Dai Lanh Beach, fameus vanwege het schitterende landschap en de heldere zee. Tegen lunchtijd komen we aan in Nha Trang.

In de middag maakte we een leuke excursie per boot naar het vissersdorpje Lang Chai. Hier zagen we traditionele vissersboten, en zagen we traditionele 'Thuyen Thung', de beroemde ronde vissersbootjes van Vietnam.

Dag 14 Nha Trang - Phan Thiêt/Mui Ne

In de ochtend maakte wij een stadstour Nha Trang, waarbij we de indrukwekkende Cham tempels en de Long Son Pagode bezochten. Daarna reden we door naar Phan Thiêt/Mui Ne, een leuk vissersplaatsje aan de oostkust met prachtige ongerepte stranden en exotische palmbomen. We verbleven twee nachten in een prachtig resort in Phan Thiêt/Mui Ne met zwembad, omgeven door palmbomen en direct aan zee gelegen.

Dag 15 Phan Thiêt/Mui Ne

We genoten in de ochtend nog heerlijk van het prachtige hotel. In de middag bezochten we het vissersplaatsje Phan Thiêt of Mui Ne, deze plaatsjes zijn vooral bekend vanwege de beroemde 'nuoc mam' (vissaus), tevens bezochten we de zandduinen van Mui Ne, een indrukwekkend natuurverschijnsel.

Dag 16 Phan Thiêt/Mui Ne - Ho Chi Minh City (Saigon)

Na het ontbijt reden we naar Ho Chi Minh City, het vroegere Saigon. Na aankomst maakte we een stadstour door deze miljoenenstad, ook wel Parijs van de Oriënt genoemd, vanwege de schitterende Frans-koloniale gebouwen, boulevards en parken. We bezochten onder andere het indrukwekkende oorlogsmuseum en de imposante Notre Dame kathedraal.

Dag 17 Ho Chi Minh City - Cu Chi - Cao Dai - Ho Chi Minh City

In de ochtend maakte we een interessante excursie naar de wereldberoemde Cu Chi tunnels, een gigantisch ondergronds tunnelnetwerk van de Vietcong. Dan verder naar Trang Bang in de Tay Ninh provincie, waar we een bezoek brachten aan de kleurrijke Cao Dai tempel. In de Cao Dai leer komen de geloofsovertuigingen van o.a. het Boeddhisme, Christendom, Confucianisme, Islam en het Taoïsme bijeen.

Vervolgens bezochten we in Trang Bang de plaats waar de wereldberoemde foto van Kim Phuc, het meisje van de napalm, gemaakt werd en kregen we een heerlijke noodlesoep geserveerd in haar ouderlijk huis. We overnachtten in Ho Chi Minh City.

Dag 18 Ho Chi Minh City - Mekong Delta - Can Tho

We redden naar de Mekong Delta, ook wel de 'Rijstkom' van Azië genoemd. In de waterstad Cai Be stapte we op een boot en voeren we over de rivier de Mekong. We maakte een stop onder andere bij een familiebedrijfje dat mierzoete rijstkoekjes maakt. We zagen onder andere een leuke drijvende markt. We gingen verder per boot naar Vinh Long via grachten, kanalen en kreken. Wij brachten de nacht door in Can Tho.

Dag 19 Can Tho - Ho Chi Minh City - Amsterdam

In de vroege ochtend bezochten we per boot de Cai Rang drijvende markt, waar vooral 's ochtends druk gehandeld wordt. Na het bezoek aan de drijvende markt reden we naar de luchthaven van Ho Chi Minh City voor de terugvlucht naar Amsterdam, einde van een prachtige reis die we zeker aanraden!

Top reizen naar Vietnam

Reisorganisaties met reizen naar Vietnam

Meer blogs over Vietnam

Beoordelingen van Vietnam

Lees hier ervaringen en beoordelingen van onze bezoekers.