Social Seating

op 14 december 2011
1 minuut leestijd
Social Seating

Je hebt voor een schappelijke prijs een vliegticket op de kop getikt, zin in je vakantie en vol goede moed stap je in het vliegtuig. Je zoekt je plaats en gaat zitten, tovert je boek tevoorschijn en maakt je op voor een ontspannen vlucht. Maar dan neemt in de stoel naast jou een vreselijke kletskous plaats, weg vakantiegevoel.

Je hebt voor een schappelijke prijs een vliegticket op de kop getikt, zin in je vakantie en vol goede moed stap je in het vliegtuig. Je zoekt je plaats en gaat zitten, tovert je boek tevoorschijn en maakt je op voor een ontspannen vlucht. Maar dan neemt in de stoel naast jou een vreselijke kletskous plaats, weg vakantiegevoel.

Dit soort ongemakken zijn, als het aan luchtvaartmaatschappij KLM ligt, in de toekomst eenvoudig te vermijden. In 2012 wordt er namelijk gestart met een experiment waarbij je zelf invloed kunt uitoefenen op wie er naast jou in het vliegtuig komt te zitten.  

Om dit te kunnen bereiken zal er gebruik worden gemaakt van Social Media als Facebook en LinkedIn en wordt alles middels een app aan elkaar gekoppeld. Tijdens het boeken van je ticket kun je dan zien wie er nog meer in het vliegtuig zitten en aan de hand daarvan een plek uitzoeken.