TUI

Al 75 jaar je vertrouwde reisaanbieder

TUI (voorheen Arke) ken je wellicht al van de zonvakanties of stedentrips, maar wist je dat je bij TUI ook prachtige rondreizen kunt boeken? TUI heeft een uitgebreid aanbod van verre reizen (individueel of in een groep) met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Meer over TUI
Bekijk en vergelijk alle TUI reizen »
Bezoek TUI Opent in nieuw scherm
TUI
Accommodatie
7,6
Vervoer
7,5
Reisleiding
7,5
Prijs/kwaliteit
7,3
Algemeen
7,4
7,3
1 beoordelingen
TUI is aangesloten bij:
ANVR Calamiteitenfonds SGR

Bestemmingen van TUI

Alles
Afrika
Azië
Midden-Amerika
Midden-Oosten
Noord-Amerika
Zuid-Amerika

TUI (en eerst Arke) is al jaren onze vaste keus bij het boeken van onze vakantie. Meestal voor een verre rondreis, maar soms ook dichtbij (Europa). Uitstekende service en prachtige reizen!

- Ellen D. Hooge

Populaire TUI reizen

9-daagse individuele rondreis Cuba Libre

9-daagse individuele rondreis Cuba Libre

Individuele rondreis
9 dagen

Cuba, het eiland van Fidel Castro, Hemingway, sigaren en niet te vergeten de Cuba Libre! Maak kennis...

vanaf
€ 1.318
16-daagse rondreis Livin' la vida local in Cuba

16-daagse rondreis Livin' la vida local in Cuba

Groepsrondreis
16 dagen

Ontdek hoe de vriendelijke Cubanen leven tijdens deze prachtige rondreis door het indrukwekkende Cub...

vanaf
€ 1.723
15-daagse rondreis Het Kleurrijke Noorden

15-daagse rondreis Het Kleurrijke Noorden

Groepsrondreis
15 dagen

Het noorden van Zuid-Afrika biedt de wereld aan afwisseling en activiteiten. Of je nu gaat voor natu...

vanaf
€ 1.695

TUI ervaringen & beoordelingen

De beoordelingen van TUI zijn afkomstig van bezoekers van rondreis.nl. De beoordelingen zijn gebaseerd op hun ervaringen tijdens rondreizen met TUI.

Er zijn 40 ervaringen met TUI geplaatst.

Accomodatie
7,6
Vervoer
7,5
Reisleiding
7,5
Prijs / Kwaliteit
7,3
Algemeen
7,4
7,3
Totaalscore

40 beoordelingen

1,0

Echt heel erg teleurgesteld

Frankrijk
Familiereis
24-07-2020

Wegens corona wilde wij niet meer vliegen naar onze bestemming van menorca-spanje. Van alles werd beloofd, van een full refund tot vouchers maar er word totaal niet aangehouden en het blijken loze beloftes. Door paniek om al ons geld kwijt te raken namen we ons voor naar normandie te gaan, met als 2e week bretagne op de planning. Gewoon met de auto zodat we terug kunnen als we willen of de grenzen zouden sluiten. Eenmaal in normandie zijn wij ons rot geschrokken door de manier waarop de locals omgaan met de maatregelen opgesteld door macron, hun eigen president. De kok draagt zijn mondkap op de kin en hoest in zijn handen om vervolgens het eten aan te raken. En dat is nog maar 1 voorbeeld. We voelen ons onveilig en willen naar huis. Toen wij tui belde om te overleggen waren ze onbegripvol en we mochten niets omboeken of het geld reserveren. Als een kenau werd er tegen ons gepraat en we zijn al ons geld kwijt.
Achteraf hadden wij nooit het geld vroegtijdig moeten overmaken, maar wegens belofte voor refund of voucher hebben we dit toch gedaan. Wij gaan nooit meer boeken bij tui.

Gereisd met gezin in juli 2020
Accomodatie
7,6
Vervoer
7,5
Reisleiding
7,5
Prijs / Kwaliteit
7,3
Algemeen
7,4
1,0

Onreglementair Tui!

IJsland
Autorondreis
13-06-2020

Wij hebben een reis naar Ijsland geboekt bij Tui. Die is gecanceled ivm Corona. Begrijpelijk natuurlijk. Zij dienen echter officieel de keus bij de klant te laten n.a.v. de recente uitspraak van de Europese unie: refund of voucher. En doen dat ook geven ze aan: je krijgt nu een voucher, en kan dat na een jaar omzetten in een refund. Dat is natuurlijk niet hetzelfde, noch reglementair. Weet niet of meer mensen die ervaren hebben, doch dit is natuurlijk niet correct.

Enige trip die we via Tui zouden willen maken is weer dezelfde reis/ bestemming, alleen is die nu in een vergelijkbare periode 400 euro duurder!

Gereisd met partner in april 2020
Accomodatie
7,6
Vervoer
7,5
Reisleiding
7,5
Prijs / Kwaliteit
7,3
Algemeen
7,4
1,0

Vakantie verpest en getild door TUI

Afghanistan
Familiereis
27-01-2020

Zondag 5 januari 2020 zouden wij middels een bij TUI geboekte reis een week naar de Kaapverdische eilanden gaan .

Midden in de nacht afgereisd naar Schiphol , bagage ingechecked , zelf ingechecked , door de douane en anderhalf uur gewacht bij de gate .

Tien minuten voor boarden werden we omgeroepen : uw vlucht is gecancelled , de koffer wordt uit het vliegtuig gehaald . Voor verdere informatie mag u naar de ticketbalie van TUI .

Daar kregen we te horen dat er niet geland kon worden door een stofstorm , dat deze al 24 uur aan de gang was en......dat de overige passagiers de avond daarvoor waren geinformeerd .

Waarom dat bij ons niet was gedaan ( twee telefoonnummers , mailadres en huisadres afgegeven ) kon niemand verklaren .

Voor omboeken naar een andere bestemming waren we , met mogelijkheid voor een week vakantie ,
doordat niet even gebeld was te laat : gaar van het wachten terug afgereisd naar huis ( 2 x heen , 2 x terug , vier uur in de auto voor ons ) contact gemaakt met TUI en kregen te horen dat de vlucht na 48 uur doorgang kon vinden .

Oftewel , 2x 8 uur vliegen voor 3 nachten …....

Affijn , veiligheid voor alles en aan die storm kan TUI ook niets doen , wel erg slordig van het niet bellen of mailen .

Dezelfde middag werden de kosten van de stoelreservering teruggestort.
Een week later , na veel bellen / mailen de reissom .

Maar nu komt de oplichterij .
De avond van tevoren ( dus terwijl men al wist dat er niet geland kon worden ) een excursie geboekt en betaald . Nu weigert TUI deze kosten terug te betalen want dat had binnen 12 uur door ons gecancelled moeten worden ( terwijl we dus voor niets op de luchthaven zaten te wachten op een vlucht waarvan TUI al wist dat die niet zou worden uitgevoerd.........)

Wie het snapt mag het me uitleggen .

Over gebeld en gemaild enzovoorts maar er wordt een gordijn aan smoezen opgetrokken .
Elke medewerker die je spreekt vindt het “ heel vervelend voor u “ maar kan “ helaas “ niets voor je doen .
Het reserveringsnummer ontbreekt in de database.
Het boekingsnummer van het reisbureau wordt niet herkend . (?)
De agent ter plaatse werkt niet mee.
Wij kunnen niet in dat systeem kijken .


Van een grote maatschappij verwacht je na het verpesten van je vakantie , als je heel positief ingesteld bent , misschien nog een soort van compensatie maar in plaats daarvan wordt je ook nog eens door ze belazerd .

Tot zover onze ervaringen met TUI .

Je voelt 'm al aankomen , voor wie zonder zorgen naar de zon wil raden we deze maatschappij niet aan en dat is nog vriendelijk uitgedrukt .

Gereisd met partner in januari 2020
Accomodatie
7,6
Vervoer
7,5
Reisleiding
7,5
Prijs / Kwaliteit
7,3
Algemeen
7,4
1,0

Waardeloos!

Frankrijk
Familiereis
14-11-2019

Waardeloos: voor de eerste keer een wintersport geboekt bij TUI (voorheen al jaren met zeer veel plezier bij Bizztravel en Sunweb). Een mooi gebied gevonden met een gezellig dorpje dicht op de piste. Geboekt en betaald en de kinderen blij gemaakt met mooie foto's van omgeving, skigebied en appartement. Worden we de volgende dag "doodleuk" opgebeld door TUI met de melding dat het appartement niet beschikbaar is, terwijl dit een definitieve boeking is! Dat is ontzéttend zuur natuurlijk. TUI komt ook niet met een alternatief en we zijn ook nog eens hotelkosten kwijt voor een geboekt hotel wat niet geannuleerd kan worden. TUI is waardeloos, jullie moesten jullie kapot schamen, zeer teleurstellend!

Gereisd met gezin in februari 2019
Accomodatie
7,6
Vervoer
7,5
Reisleiding
7,5
Prijs / Kwaliteit
7,3
Algemeen
7,4
8,6

Mooie reis in Mallorca

Spanje
Familiereis
31-07-2019

Oh wat een mooie vakantie hebben wij gehad. En TUI was op alle fronten top. Zowel met de reis als de accomodatie. Heel erg bedankt TUI. Groetjes, Julia
http://vliegtuigradar24.nl

Gereisd met gezin in juli 2019
Accomodatie
7,6
Vervoer
7,5
Reisleiding
7,5
Prijs / Kwaliteit
7,3
Algemeen
7,4

Heb je zelf TUI ervaringen of klachten over TUI?

Contactgegevens

Adres

TUI
Volmerlaan 3
2288 GC Rijswijk
Bekijk op kaart »

Klantenservice

0900- 8847 (15 cpm)

Openingstijden helpdesk

ma t/m zon: 09:00 - 23:00 uur